Home » » Як правильно торгуватися із замовником?

Як правильно торгуватися із замовником?

1. Вам необхідна впевненість у собі.
Ви повинні бути впевнені в тому, що стоїте саме стільки, скільки просите за свою роботу (і навіть трохи більше). Ви також повинні навчитися вести переговори, щоб не погоджуватися на невигідні для себе умови. Головне - вірте в те, що ви дорого стоїте. І вчіться вести переговори із замовниками.
2. Не приймайте переговори близько до серця.
Успішність чергових переговорів із замовником - це не мірило вашого професіоналізму. І вже тим більше не питання життя і смерті. Це всього лише частина вашого щоденного бізнесу.
Людина постійно веде переговори з багатьма людьми. Пам'ятайте це, коли у вас різко підскочить тиск в процесі обговорення нового проекту. Зберігайте спокій, навіть якщо ваш опонент його і не зберігає.
3. У міру можливості уникайте торгу з замовником.
Ви тільки що вручили потенційному замовнику свою пропозицію. Зробіть паузу, не намагайтеся відразу включатися в переговори.
4. Постарайтеся зробити так, щоб торг почав замовник.
Не починайте процес переговорів (торги) першим. Зробіть так, щоб почав ваш опонент. Якщо ви ознайомили замовника зі своїми умовами роботи і розцінками, ви дали йому всю необхідну інформацію для початку роботи. Якщо ви йдете на поступки, навіть не дочекавшись рішення замовника, ви заздалегідь змушуєте себе працювати в гірших умовах, нічого не отримавши натомість - дивись пункт 5.
5. Ніколи не віддавайте нічого без того, щоб отримати щось натомість.
Одне з основних правил ведення переговорів свідчить: ніколи не віддавайте нічого без того, щоб отримати щось натомість. Іншими словами, не погоджуйтеся зменшити ціну, прискорити терміни виконання проету або виконати більший обсяг роботи без того, щоб отримати якісь поступки і від замовника. Частая помилка фрілансерів - погоджуватися працювати над терміновими проектами без компенсації за терміновість з боку замовника. Ви можете погодитися на термінове замовлення і стандартну оплату при роботі з вигідним або постійним замовником, але не робіть цю ситуацію своїм правилом - завжди намагайтеся щось отримати натомість.
6. Не попадайтеся на стандартні виверти.
Лондонський бурундук: оскільки я планую присвятити цій темі найближчий пост в моєму блозі, поки цей пункт пропущу. До речі, пост про стандартні хитрощах тих, хто веде переговори, буде корисний не тільки фрілансерам, тому підпишіться на розсилку блогу, щоб його не пропустити.
7. Пам'ятайте про кінцеву мету переговорів.
Основна мета будь-яких переговорів - це не вбити вашого опонента, а прийти до згоди і знайти рішення, яке влаштує всіх. Визначте для себе, що ви готові зробити, щоб отримати це замовлення, і що ви робити не станете. Можливо, ви готові виконати роботу швидше, але не готові зробити подвійний обсяг роботи за ту ж ціну.
8. Не дозволяйте квапити себе.
Загальновідома тактика ведення переговорів - змусити опонента приймати рішення швидко. Оцінити проект по телефону і назвати ціну за розробку проекту, в той час як ви навіть не знаєте всі деталі роботи, не зовсім правильне рішення.
Не поспішайте, чітко усвідомите обсяг роботи і терміни до того, як ви почнете переговори з замовником.
Пам'ятайте, що ви потрібні замовнику, тому не панікуйте і не піддавайтеся на істерику замовника: «Мені потрібна відповідь протягом 5-ти хвилин, потім я віддам роботу іншому фрілансеру».
9. Закінчуйте переговори швидко.
не ведіть обговорення нескінченно.

0 коментарі:

Дописати коментар