Home » » Як назвати фірму?

Як назвати фірму?

Чи так вже багато залежить від назви? Були ж раніше магазини іграшок все суцільно названі «Дитячий світ», а? Слава Богу, що однотипність і штампи вже в минулому. Знаєте, якось я купила дорогущий гаманець, «клюнув» на вибите на шкірі назву «Золота Голова». Поговоримо про назви докладніше?
Як назвати фірму - цим творчим питанням задаються люди сміливі. Сміливі вже хоча б тому, що вони осмілилися почати свою справу і тепер думають, як його охрестити. Багатьом це завдання здається простою ... Якось раз Паганіні сказали, що він прекрасно грає, і як йому тільки вдається?! На що він відповів: «Це ж дуже легко: потрібно всього лише в потрібні миті ставити пальці в строго певні місця і при цьому з потрібною швидкістю водити смичком по струнах, дозуючи ступінь натиску ... Тільки і всього!»
Легко сказати, що це легко, коли усвідомлюєш складність завдання. Адже професор медицини знає про хвороби дещо, доктор багато, а фельдшер - все. Ті, хто ніколи не придумав жодного вдалого назви (і навіть хоч якого-небудь), часто вважають себе здатними це зробити. Щасливці! Вони не усвідомлюють складність завдання і не особливо ламають голову над тим, як назвати фірму. Вони просто її називають і все .
Сьогодні на семінарі в тренінгових компаній Наталії Грейс за круглим столом одна клієнтка поділилася мрією відкрити у вересні курси іноземних мов. І треба ж! - Вона придумала назву, яким була дуже задоволена. Назвала вона свою фірму «Флеш». Якщо написати по-англійськи «Flesh», то легше не стане. Коли чуєш таку назву, то перша асоціація - з комп'ютерною флешкою. При чому тут курси іноземних мов?
Що потрібно знати тим, хто намагається винайти, придумати назву для фірми? Які вимоги повинні бути дотримані, щоб назва вдало «працювало» на ринку аналогічних товарів або послуг? Яку назву може бути визнано фірмовим, високопробним? Цікаво? Тоді читайте.
Назва повинна ясно показувати, чим займається фірма (як це показивет назва фірми «Стома») або хоча б мати з цим зв'язок.
Коли агентство нерухомості названо «Абсолютом», це голосно, але асоціації-то з горілочкою ... Скажімо, таку назву фірми як «У тещі на млинці» ясно натякає на можливість смачно повечеряти. На ринку нерухомості в Петербурзі лідером за вдалості назви можна вважати «Магазин квартир» за багатьма параметрами. Назва цієї фірми чітко вказує на рід діяльності, звучить голосно і досить свіжо, легко запам'ятовується, не містить іноземщини. Ксенофілія недооцінюють менталітет російськомовного людини, якого намагаються зробити своїм клієнтом. Важко придумати назву більш недорікуватий і абстрактне від теми, ніж «Ітака».
Назва фірми повинно звучати голосно, бути яскравим, помітним. Наприклад, банальне «Магазин іграшок» підказує, чим займається фірма, але відштовхує заїжджені, наскрізним у бездарної формулюванні. Якщо назвати свій магазин іграшок «Лукомор'я», то це назва асоціюється з чимось казковим, таємничим, цікаво звучить. На сленгу можна сказати, що така назва «чіпляє».
Іноді має сенс назвати фірму так, щоб назва починалося з перших букв алфавіту, ідеально з «А». Це робиться для того, щоб займати верхні рядки в довідниках. Нелегке це справа - неймінг займатися! Однак, фахівець з неймінг, вислухавши всі вимоги замовника, починає зі страшною швидкістю продукувати назви, кожне з яких позитивно, дотепно, починається з тієї букви, яку замовник назвав. Талант нейминга полягає в тому, що при великій кількості факторів, що обмежують ступеня свободи, дати простір польоту думки, зловчитися і знайти перл!
Якщо в назві фірми два слова, а не одне, то така зв'язка краще запам'ятовується, оскільки наша пам'ять вважає смислові блоки більш значущими, ніж розрізнені фрагменти інформації. З цієї причини назва «Чайна ложка» зачепить перехожого краще, ніж «Чашка».
Назва фірми по можливості повинна бути дотепним, помітним, видатним. Тут досягла успіху «Ідеальна чашка». Так, і, погодьтеся, якось спокійніше стригтися в салоні «Майстер Золоті Руки», ніж у «Вілен», «Селені» або «Мілені», та хоч би навіть «Венері», яких хоч греблю гати. Всі вони на одне обличчя своєю сірістю, буденністю і примітивізмом у всьому - від вивіски до вираження осіб працівників.
Добре, якщо вдасться уникнути банальності, даючи фірмі назву. У Петербурзі така кількість фірм з назвою «Санкт-Петербург», що в наявності стереотипність мислення більшості. Даремно чи Гете говорив «Бійтеся більшості; якщо ви належите до більшості, то швидше за все, ви не праві. Більшість бездарно, тому й більша частина фірм має бездарні назви.
Більше десятка пунктів я не стала називати, оскільки вони набагато більш тонкі і складні, ніж попередні вимоги. Опис їх зайняло б тому.
Якщо порушити викладені принципи, то назва буде на трояк, в кращому випадку, а якщо дотримати, але не факт, що воно буде висококласним, фірмовим. Чому так? Та тому, що серед людей, які намагалися заробити мільйон, мало хто його заробив, але зате серед тих, хто не намагався, його не запрацював ніхто. Так і з назвою фірми. Серед тих, хто збирав інформацію і намагався, старання далеко не всіх привели до вдалого назвою, але серед тих, хто не старався, жоден фірму вдало не назвав. Мало обговорень з родичами. Мало рад компаньйона. Мало роздивляння вивісок. Мало, мало! НЕ ДОСТАТНЬО. Потрібно освіту в даній області ширше, ніж в брошурі про неймінгу; знання в області НЛП бажано, почуття гумору всенепременно, інтелект неабиякий, аналіз назв конкурентів, по можливості, письмовий; досвід (не один десяток назв за плечима, причому, тих, що працюють успішно), і не тільки це. Кохання, потяг має бути до того, щоб назви вигадувати. Це має бути, як мінімум, хобі.
Це можна знати, але все одно придумати сірість, оскільки знання нот мало для написання музики. Тут потрібно щось ще. Я назву це талантом нейминга або неймінговие даром. Геній інший раз і не знає, чому це так, але у нього славно виходить. Де ж шукати цей геній? Звертайтеся до професіоналів, до ентузіастів і гумористам, психологам і філологам, до золотих головам.

0 коментарі:

Дописати коментар