Home » » Як говорити переконливо? 25 корисних порад.

Як говорити переконливо? 25 корисних порад.

1. Говоріть "і" замість "але". напр., "Це ти Ви добре зробили, і якщо Ви..." замість - "Так, це добре, але Ви повинні..."
Тому що "але" перекреслює все, що було сказано перед ним.
2. Говорите "і " замість " і все ж". напр., "Я розумію, що Ви не можете дати відповідь так швидко, і тому давайте..." замість: "Я розумію , що Ви не можете відповісти прямо зараз, але все ж таки було б краще..."
Тому що "і все ж" говорить співрозмовнику, що Вам глибоко байдужі його побажання, очікування, сумніви або питання.
3. Використовуйте слово " для " замість слова "проти". напр., "Для того, щоб щось змінилося, я запишуся в спортивну секцію". замість "Що б мені ще придумати проти нудьги?"
4. Уникайте грубого "ні", оскільки "немає", вимовлене з відповідною інтонацією, може призвести дуже негативне враження на партнера.
5. Викреслить вираз "чесно кажучи" зі свого лексикону, тому що воно звучить так, ніби чесність для Вас - виняток.
6. Говорите "не так " замість "ні". напр., "не так" або "не зараз". "У такому вигляді мені це не подобається". "В даний момент у мене немає на це часу" замість "Ні, мені це не подобається" "Ні, у мене немає часу".
Тому що "ні" відштовхує. "Ні" - це щось закінчене і остаточно вирішене.
7. Змініть кут зору , використовуючи слово "вже" замість слова "ще". напр., "Ви вже зробили половину "замість "Ви зробили ще тільки половину?" Тому що слово "вже" перетворює мало в багато.
8. Назавжди забудьте слова "тільки" і "просто" або замініть їх іншими. напр., "Це моя думка" " Така моя ідея" замість "Я тільки говорю свою думку" "Це просто така ідея".
Закресліть "просто" і "тільки".
9. Приберіть слово "неправильно". Краще задайте уточнююче питання і покажіть співрозмовнику, що ви теж намагаєтеся вирішити проблему.
напр., "Це вийшло не так, як потрібно . Давай подумаємо, як виправити помилку або уникнути її в майбутньому" замість "Неправильно! Це тільки твоя вина".
10. Говорите "в" і " в стільки - то "замість" десь" і "в районі". Точно призначайте термін і час. напр., "Я подзвоню у п'ятницю" "Я зателефоную Вам завтра в 11:00" замість "Я подзвоню в кінці тижня" "Я подзвоню завтра в районі 11".
11. Ставте відкриті питання. Чи не задовольняйтеся односкладовими відповідями "так" або "ні".
напр., "Як Вам це сподобалося?" "Коли мені можна буде Вам передзвонити?" замість "Вам ​​це сподобалося?" "Можна буде Вам передзвонити". Тому що питання з "Як ", "Що " або" Хто"...... добувають цінну інформацію.
12. Користуйтеся виразом "З цього моменту я..." замість "Якби я...". напр., " З цього моменту я буду уважніше прислухатися до порад" замість "Якби я послухався його ради. Тоді б цього не сталося."
Тому що "Якби я..." жалкує про те, що минуло, і рідко допомагає просунутися далі. Краще дивіться в майбутнє. Формулювання " З цього моменту я..." - Хороша основа для такої позиції.
13. Перестаньте ухилятися за допомогою "треба б" і "потрібно б". Краще: "Важливо зробити цю роботу в першу чергу" замість "Треба про це подумати " "Потрібно б спочатку закінчити цю роботу". "Треба б" і "потрібно б" не затверджують нічого конкретного. Краще чітко і ясно назвіть того (або те), про кого або про що Ви говорите ("я" - "ти" - "Ви " - " ми"). Напр., "Тобі слід це доробити " "Вам ​​слід віддавати пріоритет цій роботі"
14. Говорите "Я зроблю" або "Я б хотів" замість "я повинен". напр., "Я б хотів спершу трохи подумати" "Я спершу зберу потрібну інформацію" замість "Я повинен спочатку трохи подумати" "Я повинен зібрати інформацію ".
"Я повинен " пов'язане з примусом, тиском або зовнішнім визначенням. Все, що Ви робите з такою установкою, Ви робите не добровільно. "Я зроблю" або "Я б хотів" звучить для інших набагато позитивніше, більш дружньо і мотивовано.
15. Викреслить слова "взагалі-то" і " власне" зі свого словника.напр., "Це правильно" замість "Ну, взагалі це правильно". "Взагалі" не містить жодної інформації і сприймається як обмеження.
16. Говорите "Я рекомендую Вам" замість "Ви повинні". напр., "Я раджу Вам довіритися мені " "Я рекомендую Вам подумати над цим" "Я раджу Вам прийняти рішення якомога швидше".
Словами "повинні" і "слід" Ви піддаєте співрозмовника тиску і відбираєте у нього можливість самостійно прийняти рішення. "Я рекомендую Вам" звучить набагато більш доброзичливо і позитивно.
17. Користуйтеся також альтернативами до "Я раджу Вам", такими як "Я прошу Вас" і "Я буду Вам вдячний". напр., "Я прошу Вас прийняти рішення якомога швидше" "Я вдячний Вам , якщо Ви мені довіряєте" замість "Ви повинні прийняти рішення якомога швидше" "Ти повинен мені довіряти". "Я прошу Вас" і "Я Вам вдячний" дуже легко сказати, і вони здійснюють диво.
18. Відмовтеся від усіх форм заперечення ; краще висловлюйтеся позитивно. напр., "Це буде в порядку" "Це дійсно хороша ідея" "Це легко для мене" замість "Це для мене не проблема" "Ідея дійсно непогана" "Це буде неважко для мене". Говорячи запереченнями, Ви йдете довгим шляхом. Це занадто складно і може викликати неприємні асоціації. Говоріть прямо і позитивно.
19. Уникайте також інші типові форми з "не". напр., "Будь ласка, зрозумійте мене правильно" "Будь ласка , подумайте про...! " "Будь ласка , слідкуйте за....!"
замість "Будь ласка, не зрозумійте мене неправильно." "Будь ласка, не забудьте, що....! " "Давайте не втрачати це не врахували!".
Такі негативні вирази перетворюйте у позитивні. Ясно говорите, чого Ви хочете. Зосереджував тим самим всю увагу на бажаної мети.
20. Користуйтеся "мотивуючими запереченнями". напр., "Те, що Ви сказали, не зовсім правильно" " Тут я з Вами не зовсім згоден"
замість "Те, що Ви сказали, неправильно" "Тут я повинен Вам заперечити".
Мотивуюче заперечення має сенс у ситуаціях, коли Вам потрібно повідомити іншій людині щось неприємне або повністю відкинути його припущення. Важливо, щоб Ви представляли свою думку і при цьому говорили правду. За допомогою мотивуючого заперечення Ви можете сказати це більш ввічливо. Ви акцентуєте увагу на наміченої мети.
21. Віддавайте перевагу точні поняття замість неспецифічних дієслів "робити", "працювати" і " займатися".
напр., "Ми поки не прийняли рішення з...." "Я якраз читаю протокол " " Справжнє становище таке , що..." замість "Ми тут поки не можемо розібратися" "Я зараз працюю з протоколом" "Ми робимо все, що можемо".
Неспецифічні дієслова залишають занадто велику свободу для тлумачень.
22. Задавайте питання з "коли" і "як "замість таких, на які можна лише відповісти "так" або "ні". напр., "Коли Ви зможете допомогти мені....?" "Коли ми зможемо зібратися?" "Коли я зможу з Вами поговорити?"
У відповідь на питання з "чи" ми отримаємо реакцію тільки у вигляді "так" або "ні". Коли Ви зможете розраховувати на результат - залишається відкритим. Тому не питайте , можливо " чи " те-то або те-то, а продемонструйте своє позитивне очікування за допомогою "коли" і "як".
23. Підключайте іншого за допомогою "Ви" і "ми", замість того, щоб постійно ставити себе в центр уваги за допомогою "я". напр., "Ви бачите тепер, в чому справа" "Будь ласка, дайте мені Вашу адресу" "Зараз ми разом розберемося " замість "Зараз я покажу, в чому справа" "Мені ще потрібен Ваш адресу" "Зараз я Вам це поясню".
Якщо Ви весь час говорите від першої особи, то Ви висуваєте на передній план себе і свої дії. Вживання "Ви " і "ми" об'єднує і концентрує увагу на співрозмовникові теж.
24. Викреслить зі свого словника "ніколи", " кожен", "все", "завжди" і замість цього будьте конкретні. напр., " Тут ви мені обов'язково допоможете!" "Ви другий тиждень спізнюєтеся" ".... і .... заздрять моєму успіху" замість "Ніколи мені ніхто не допомагає" "Ви весь час спізнюєтеся" "Вони всі заздрять моєму успіху".
Приберіть узагальнення. Подумайте, "що" саме трапилося, " кого " ​​це стосується, "коли" це відбулося. Чітко позначайте свої цілі. Узагальнення створюють негативний сьогодення і обмежують можливості в майбутньому.
25. Здобувайте реакцію співрозмовника за допомогою напіввідкритих питань.
напр., "Наскільки сильно Вам це сподобалося?" "Які ще питання є з Вашого боку по суті сказаного? замість "Як Вам це сподобалося? " "Як Вам моя ідея? " "Які у Вас ще питання?"
Правильно підібране слово надає Вашому питанню потрібний напрямок. Ви позитивно впливаєте на реакцію. Вас цікавить інформація вже заздалегідь направляється в позитивне русло.